Compañers y compañeras d'a Comisión Organizadera, compañers y compañeras congresistas:

Ayer, 11 de chulio de 2006, o Instituto de Estudios Altoaragoneses fazió publica una nota de prensa en a que se desbincula d'o II Congreso de l'Aragonés. Tos pencho como documento adchunto a nota que ha feito publica l'achenzia EFE. Debán d'a situazión creyada, a Chunta Direutiba de Chuntos por l'Aragonés quiere informar-tos d'o siguién:

A Chunta Direutiba de Chuntos por l'Aragonés (Comisión Organizadera d'o II Congreso de l'Aragonés) quiere fer sabedors a toz os congresistas que as afirmazions que podemos leyer en a nota de prensa feita publica por o Instituto de Estudios Altoragoneses (I.E.A.) no s'achustan a la reyalidat. Encara que ye zierto que no ye estau posible inscribir una asoziazión que se clame "academia", no ye brenca zierto que no se pueda constituir l'Academia de l'Aragonés, nombre que podrá emplegar l'Academia que naxca en o II Congreso porque Chuntos por l'Aragonés tiene a marca rechistrada. Dende o punto de bista legal una asoziazión, como Chuntos u o nombre que l'Academia dezida, dará cobertura a l'Academia de l'Aragonés.

Respeutibe a l'afirmazión que o IEA fa de que Chuntos ha ofrexiu informazión de manera "imprecisa, escasa y sesgada", tamién emos de manifestar o nuestro más absoluto desacuerdo porque o treballo de Chuntos ye estau trasparén en tot momento. En tot momento s'ha transmitiu a toz os congresistas, como sabe, a informazión por meyo de las zirculars y, antimás, s'han feito publicas en a nuestra pachina web todas as autas d'as reunions. En ixa pachina web i ye toda a informazión de que disposa Chuntos por l'Aragonés.

Ta rematar queremos manifestar que en a comisión i son representadas muitas asoziazions y bella instituzión, como o IEA. Cadaguna d'estas asoziazions u instituzions tiene como minimo un representán en a Comisión, encargau de fer plegar a suyas inquietuz y, de bez, de trasmitir a ixas asoziazions u instituzions tot o tratau en as reunions de Chuntos. Creyemos que en o caso d'o IEA, Francho Nagore Laín, no l'ha feito plegar con fidelidat o debatiu y l'aprobau en as reunions de Chuntos. Nomás en ixe caso puede entender-se l'autitut presa por o IEA en estos momentos cruzials ta la nuestra luenga.


En tot caso, tos animamos a toz os congresistas a partizipar actibamén en o Congreso y que iste siga un esito total.

A Chunta Direutiba de Chuntos por l'Aragonés

Ixo ye tot. Yo tamién quiero aprobeitar a ocasión ta demandar responsabilidat a toz os congresistas por o bien de l'aragonés. Nos beyemos en o congreso.

Fernando Sánchez Pitarch
Secretario de Chuntos por l'Aragonés
Comisión Organizadera d'o II Congreso de l'Aragonés

                                    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

ARA-LENGUA ARAGONESA 

ESTUDIOS ALTOARAGONESES SE DESVINCULA II CONGRESO DE L'ARAGONÉS

 Huesca, 11 jul (EFE).- La dirección del Instituto de Estudios Altoaragoneses(IEA) comunicó hoy su decisión de desvincularse de la celebración del II Congreso de l'Aragonés, que tendrá lugar en Huesca y Zaragoza del 13 al 15 de este mes. 

El IEA aseguró que las previsiones de constitución de una Academia de l'Aragonés "desoye de forma flagrante" una orden del Gobierno de Aragón que prohíbe su creación. 

En un comunicado remitido a EFE, el director del IEA, Fernando Alvira, asegura que la orden del Ejecutivo autonómico, de mayo de 2006, establece la "imposibilidad legal de constituir una asociación como la Academia de l'Aragonés, que es justamente lo que está previsto constituir durante el congreso, según recoge de manera explícita su programa". 

Responsabiliza, además, a los organizadores del congreso, Chuntos por l'Aragonés, de no adoptar las "medidas oportunas" para evitar la constitución de la Academia propuesta "a pesar de las diversas advertencias y alegaciones recibidas por parte de los congresistas inscritos" y de las consideraciones remitidas desde el Area de Lengua y Literatura del IEA. 

Afirma Alvira en su escrito que la información que Chuntos por l'Aragonés ha remitido a los congresistas "es escasa, imprecisa, cuando no abiertamente sesgada, en especial por lo que se refiere a la mencionada orden del Gobierno de Aragón". 

"El IEA -agrega- lamenta profundamente tener que dar este paso ya que desde un principio acogió con el máximo interés y con activa implicación las iniciativas de Chuntos por l'Aragonés". EFE